Aankomst & de eerste 4 dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Julian Jong - WaarBenJij.nu Aankomst & de eerste 4 dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Julian Jong - WaarBenJij.nu

Aankomst & de eerste 4 dagen

Door: Julian

Blijf op de hoogte en volg Julian

21 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Backpack vol, daypack vol, mijn reis naar Zuidoost- Azië kan beginnen! Mijn vlucht EY78 met Etihad Airlines vertrok om 22:00 vanaf Schiphol richting Abu Dhabi, waar ik overstapte voor de vlucht EY408 van 08:40 (lokale tijd) naar Bangkok. Rond 18:00 uur (lokale tijd) kwam ik aan in Bangkok, waar het vijf uur later is dan in Nederland. Ik liep direct door naar de balie van 'Visa on arrival', aangezien ik nog geen visum had. Maar dat was niet nodig, aangezien ik hier maar voor 15 dagen een visum zou krijgen en ik toch echt had vernomen dat ik een visum voor 30 dagen zou krijgen als ik Thailand binnen zou komen. Met mijn paspoort en ingevulde formulier uit het vliegtuig wist ik na een lange tijd wachten het vliegveld eindelijk te verlaten. Mijn bagage had ik zo, dus kon ik direct doorlopen waar een Thaise vrouw netjes op mij stond te wachten. En dan verlaat je het vliegveld en krijg je een gigantische klap in je gezicht! De luchtvochtigheid hier is zo hoog en 's avond daalt de temperatuur niet beneden de 30 graden! Vervolgens denk je dat je een koeling instapt, zo koud het in de taxi is! Maar goed, alles beter dan het weer in Nederland! Bangkok is druk, je ziet overal taxi's en tuk-tuk's rijden en de snelheid doet er hier niet toe volgens mij. Gevolg hiervan is dat er veel smog in de lucht hangt. Na ongeveer een half uurtje rijden werd ik afgezet bij mijn hostel, de 'New Road Guest House', samen met een Deens stel, die hiervoor al wat hadden afgereisd. Aangekomen op de dormitory, een slaapzaal met 5 stapelbedden, dropte ik direct mijn spullen om een verfrissende douche te nemen. Daarna raakte ik aan de praat met 2 Nederlandse dames, die mijn uitnodigde om met vier Denen en een Amerikaan naar 'Khoa San Road' te gaan. Dit is een soort van barstreet waar we bij een bar genaamd 'We do not check id's' terecht kwamen. Hier bestelden we direct een aantal 'buckets': emmers met een mixdrankje erin en speelden we een drankspel wat 'slapsch' heette. Na een aantal drankjes doken we de naastgelegen club in en na sluitingstijd reden we in een tuk-tuk (dat moest ik toch een keer meemaken) terug naar het hostel.

De volgende dag nam een van de Nederlandse dames, Stefanie, mij mee met de ferry naar The Grand Palace en Wat Pho, twee grote tempels in Bangkok. The Grand Palace is een voormalig koninklijke residentie. Nu wordt het nog gebruikt voor enkele ceremoniële gebeurtenissen. The Grand Palace is gigantisch groot en bestaat uit verschillende gebouwen met allemaal hun eigen kenmerken. Het is aangekleed met gekleurde daken, mozaïek en marmeren bekleding, wat een fantastisch beeld oplevert! Wat Pho is de oudste en grootste tempel in Bangkok. Hier kom je heen om een mega groot Boeddha beeld te bekijken: een 46 meter lang en 15 meter hoog beeld omhuld door bladgoud. Erg indrukwekkend! Vervolgens zijn we nog een markt over gelopen en daarna weer terug gegaan naar het hostel. Met een paar biertjes, een muziekje en een hangmat hebben we ons toen prima vermaakt op het dakterras. En natuurlijk moest ik voor het eerst Thais gaan eten. phat thai werd het, een zeer bekend gerecht in Thailand: noodles met onder andere gamba's, tofu, ei en nootjes, wat je met chopsticks eet. Een goede keuze!

De volgende dag ging ik weer samen met Stefanie op pad: de 'skyttrain' bracht ons naar de Chatuchak Market, de moeder van alle markten die alleen in het weekend wordt gehouden. Je vind er alles: van kunst tot tweedehands kleding en van tuinspullen tot honden en konijnen. Je kunt het zo gek niet bedenken, of je kunt het daar kopen. Uiteraard mag eten niet ontbreken, dat vind je namelijk overal op straat in Bangkok. We vonden op een gegeven moment een bar met relaxte deephouse muziek, waar we de rest van de middag zo ongeveer hebben doorgebracht. De Thaise DJ ging helemaal op in haar muziek en trok veel bekijks. De sfeer was erg goed! Op de terugweg kochten we wat sushi en een paar biertjes om vervolgens lekker te relaxen op het dakterras.

Tijdens mijn derde dag in Bangkok vonden Stefanie en ik het de moeite waard om een Thaise massage uit te proberen. Een straat verderop vonden we naar ons idee een goede, zo zag het er tenminste uit. Samen met Luuk, een vriend van haar die net overgekomen was uit Australië, konden we 1,5 uur lang ontspannen. Tenminste, dat dachten we, want die Thaise vrouwen trokken ons zowat uit elkaar! Je hoorde regelmatig wat knakken en af en toe moest ik echt even op mijn tanden bijten hoor! Maar ook dit was wel een hele belevenis en zeker de moeite waard! 's Avonds hebben we wat om de hoek gegeten, dit keer waagde ik me aan de Thaise curry, en vervolgens zijn we naar Khoa San Road gegaan. Toen we de straat net inliepen was het wel even schuilen voor de regen, want ook dat is mogelijk in Bangkok!

Voor Luuk was het ook de eerste keer in Bangkok en op aanraden van Stefanie besloten we op dag 4 samen een fietstocht te doen. De vijf uur durende fiets/boottocht bracht ons onder andere door Chinatown en een bananenplantage. Al fietsend door de smalste straatjes heen zie je uiteraard weer heel veel eten en opvallend was de verzameling van motoronderdelen. Op de bananenplantage fietste we op een stuk beton van nog geen meter breed en soms zonder afscheiding, dwars door de velden heen. Je moest soms dus oppassen niet zo het water in te fietsen! Een totaal ander beeld van Bangkok, waar we zonder deze tour nooit terecht zouden zijn gekomen! De boottocht liet ons een compleet dorp op het water zien. Een afwisselend beeld van hutjes, villa's en natuurlijk een hoop tempels. In het water zwemmen miljoenen grote meervallen, die in grote getale aan de oppervlakte komen wanneer er een beetje voer in het water gegooid wordt. Af en toe zagen we ook een paar grote reptielen boven het water uit komen. Het was een lange, slopende tocht in de hitte, maar dit had ik ook zeker niet willen missen!

  • 21 Mei 2013 - 14:01

    Julian De Jong:

    Btw: de foto's volgen nog, het internet is hier niet zo snel ;)

  • 21 Mei 2013 - 23:07

    Mellany:

    Wauw!
    Klinkt allemaal super lieverd.
    ik ben trots op je <3

  • 23 Mei 2013 - 18:51

    Jeanine:

    Hee!

    Leuk Juul! Veel plezier en geniet ervan!

    xx

  • 23 Mei 2013 - 19:39

    Henk En Peetje:

    Wij zijn al jaloers op je, het klinkt allemaal zo prachtig.
    Behalve die Thaise massage dan ha ha .
    En zoooooo lekker weer!!!!!
    Helemaal top Julian geniet ervan.

    groetjes Henk en Peetje

  • 23 Mei 2013 - 20:46

    Jacqueline:

    Klinkt goed allemaal, niet mopperen over dat ene buitje daar hoor, hier kunnen bijna de handschoenen weer aan. leuke groep zo te zien, geniet er maar van, leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw belevenissen. groetjes P en J

  • 23 Mei 2013 - 22:55

    Gerda En Cor :

    Hey Julian,
    Wat een avontuur waar je mee bezig bent, Sorry dat ik nu pas reageer, ma ik (BLOND HE)dacht dat je deze week de 25e zou gaan.
    Antoinette zei dat je al weg was, ik dus balen dat ik/wij je geen gedag hadden gezegd,
    ma volgens mij is dat alsnog goed gekomen!!!!
    Jelisa zou je een dikke kus van ons geven via skype.
    hoop dat dat gelukt is.

    Wat spannend om zo in je eentje die reis te maken, zo zie je maar weer je komt altijd iemand tegen,
    je eerste verslag klinkt goed hoor en dat het mooi is zie je wel aan de foto's.

    Nou Julian we hopen dat je het heel goed naar je zin zult hebben,
    wij leven wel via je blog met je mee hoor .Dikke kus van ons allemaal.
    GENIET

  • 26 Mei 2013 - 21:12

    Papa En Mama:

    Dag lieve Juul,

    Je hebt er maanden lang naar uitgekeken en moeten sparen voor deze mooie reis! Wij zijn blij dat je al veel vrienden hebt ontmoet waar je mee optrekt en verdere plannen mee gaat maken.
    Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen voor het behalen van je duikbrevet en geniet van deze reis! Wij zijn bijzonder trots op je! Heel veel liefs en een dikke kus van papa en mama!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julian

Vind hier de meest actuele reisverslagen en foto's tijdens mijn backpack-trip in Zuid-Oost Azië!

Actief sinds 10 April 2013
Verslag gelezen: 1129
Totaal aantal bezoekers 9676

Voorgaande reizen:

15 Mei 2013 - 19 Augustus 2013

Backpacken in ZO-Azië

Landen bezocht: